Nädal 47 2010 aruanne

Tere tulemast!Lugejate nõudmisel mõned meenutused möödunudnädalasest komandeeringust.

Startisin Tallinnast lennukiga esmaspäeval kell 14:45.

Kuna ma olin täpselt samas kohas juba 8 korda käinud, siis oli kohalejõudmine kõik juba teada ja tuntud ning midagi uut ei olnud. Tavapärasest rutiinist erinev oli vaid see, et juba Zürichi lennujaamas kohtusin Leedu kolleegiga ja seega sain tavalise aknast paistva vinge vaate nautimise asemel ka mõnusast jutuajamisest rõõmu tunda.

Mulle oli reserveeritud koht Widnau parimas hotellis Hotel Forum. Paraku on see hotell ainult mittesuitsetajatele ja vahele jäämise korral ootab 500 CHF suurune trahv. Õnneks on kohe kõrvalmajas ka üks täitsa OK hotell Metropol. Kui ma sinna millalgi 21:15 paiku kohale jõudsin, oli neil mulle õnneks viimane vaba suitsetajate tuba anda. Hinnavõit 35 CHF/öö minu kasuks.

Teisipäeva hommikul kell 8 sai kogu grupp kokku ja koolitus algas. Peale minu oli kohal 1 tegelane Lätist, 1 Leedust ja 1 Valgevenest ning 4 tükki Ukrainast. Niisugune seltskond põhjustas tihti ka probleeme sest Ukrainlased ja Valgevenelane kippusid tihtipeale omavahel vene keeles rääkima ja siis jäid kõik koolitajad nõutu näoga vahtima. Vahepeal pidin isegi vene - inglise tõlget tegema. See ei tähenda muidugi, et nad kõik poleks lahedad sellid olnud. Leidsin kõigiga ühise keele.

Esimesel päeval õpetati meile uusi tahhümeetreid ja nende superlahedaid omadusi. Puutetundlik ekraan, sisse ehitatud kõlar, ikoonidel põhinev menüü, integreeritud 5mpx kaamera ja 20fps videopilt on tõesti muljetavaldavad. Tänapäeva moeka tahhümeetri abil saab isegi puutetundliku ekraani ja styluse abil digipilte joonistada!

Mina ja ZenoTeisel päeval näidati viimaseid uuendusi GNSS seadmete vallas. Asjad on ikka nii lihtsaks tehtud, et varsti saab maamõõtmise välitööga hakkama ka põhihariduseta koolijuntsu. Kõik seadistused käivad wizardite abil ning mõõtmine on kah point & click meetodil.

Teise päeva õhtul toimus ka traditsiooniline social event ehk siis kogu õppurite ja õpetajate grupp läks koos restorani. Seekord ei mindud mõnda mägisesse Šveitsi kohta vaid hoopis Austriasse: Viva Cantina Mexicanasse. Ma ei mäleta enam, mis selle toidu nimi oli, mida ma sõin, aga väga hea oli. Mulle toodi lauale panitäis küpsetatud liha ja topsitäis mingit õhukest taignast küpsetatud lehekesi. Tõstsin lehe oma taldrikusse, lisasin pannilt liha, keerasin rulli ja sõin. Super!

Viimased poolteist päeva õpetati uusi GNSS vastuvõtjaid GIS rakendusteks ja nende juurde kuuluvat kontoritarkvara. Teisel pildil tegelengi parasjagu vastuvõtja häkkimisega. :)

Ilm oli kogu aeg ilus ja see oli oluline sest igal päeval oli paar tundi praktilist koolitust õues. Reedel küll oli juba lumi maas aga see ei seganud.

Reedel läksin Heerbruggist 15:15 rongile ja lennuk maandus Tallinnas laupäeva varahommikul 00:30. Vahepeal keerasin kella tund aega tagasi kah.

* * *

Loodetavast annab see postitus aimu ka sellest, miks ma möödunud nädalal meilidele ega ka pea millelegi muule ei vastanud. Hotelli fuajees oli 1 interneti ühendatud arvuti ja mõnel hommikul oli see lihtsalt juba hõivatud. Õhtul oli muudki teha, kui netis istuda ja päeval koolituse ajal kästi isegi mobiilid välja lülitada.